Նախագծային ուսուցում. տեսություն և փորձ
Primary tabs
Ասա ինձ և ես կմոռանամ, ցույց տուր ինձ և ես կհիշեմ, ներգրավիր ինձ և ես կսովորեմ:
Չինական առած
Նախագծային ուսուցման մեթոդը կիրառվում է ՌԴ-ում, ԱՄՆ-ում, Մեծ Բրիտանիայում, ֆինլանդիայում, Իսրայելում, Բրազիլիայում, ԳԴՀ-ում և մի շարք այլ երկրներում: «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրում հեղինակային կրթական ծրագիրն իրականացվում է նախագծային ուսուցման ձևով:
Նախագծային ուսուցումը դասավանդողի/դասավանդողների և սովորողի/սովորողների համատեղ կրթական գործունեությունն է, որը նպատակաուղղված է որևէ հիմնախնդրի/հիմնախնդիրների տեսական և/կամ գործնական լուծմանը:
Նախագծային ուսուցման հիմնական նպատակներն են`
1. Նպաստել յուրաքանչյուր մասնակցի ինքնագնահատականի բարձրացմանը`
1.1. Հնարավորություն ստեղծել, որ յուրաքանչյուրն իրեն տեսնի որպես ընդունակ և իրազեկ անհատականություն:
1.2. Մասնակցի մոտ զարգացնել իր և մյուսների դրական կերպարը:
1.3. Սովորողի մոտ ձևավորել իրեն և մյուսներին ստույգորեն գնահատելու հմտություն:
2. Ոգեշնչել սովորողներին` զարգացնելու կարողությունների «Համագործակցություն» համակարգը:
3. Ապահովել սովորողի քննադատական մտածողության զարգացման մեխանիզմը, դրված խնդիրը լուծելու ուղիների որոնման հմտության ձևավորումը:
4. Զարգացնել սովորողների հետազոտական կարողությունները (բացահայտել հիմնախնդիրը, հավաքել անհրաժեշտ տեղեկություններ, դիտարկել գործընթացները, ձևակերպել վարկածներ, ընդհանրացնել և այլն) և վերլուծական մտածողությունը:
Իրականացվող նախագծերն ունեն հետևյալ տիպաբանական հատկանիշները`
- ըստ սովորողների գերակշռող գործունեության (առարկայորեն կողմնորոշված, հետազոտական, ստեղծագործական, տեղեկատվական, դերային),
- ըստ բովանդակության (միջառարկայական և մոնոնախագծեր),
- ըստ հարաբերությունների բնույթի (ներդասարանային, միջդասարանային, տարածաշրջանային, համապետական, միջազգային),
- ըստ տևողության (մինինախագծեր` մինչև մեկ շաբաթ, կարճաժամկետ` մինչև մեկ ամիս, միջնաժամկետ` մինչև վեց ամիս, երկարաժամկետ` կես տարուց ավելի),
- ըստ մասնակիցների թվի (անհատական, խմբային, միջխմբային):
Նախագծային ուսուցում կազմակերպելիս հարկ է ապահովել նախագծի իրականացման փուլերի ճիշտ հերթագայությունը և նրանց հատկացվելիք ժամանակի իրատեսական համամասնությունը:
Նախագծային աշխատանքի փուլերն են`
- Նպատակադրում
- Գործունեության տարբերակների քննարկում, միջոցների և եղանակների ընտրություն
- Պարտականությունների բաշխում
- Ինքնակրթություն և գիտելիքների արդիականացում
- Հետազոտական գործունեություն
- Արդյունքների ընդհանրացում և եզրակացություններ
- Արդյունքների հանրայնացում
- Հաջողությունների և սխալների վերլուծություն
- Շտկողական գործունեություն
- Նախագծի հրապարակային պաշտպանություն:
Նախագծային ուսուցման իմ փորձի (վերջին տարվա նախագծերի ընթացիկ արդյունքներին կարող եք ծանոթանալ իմ բլոգում: Վերլուծության արդյունքում արձանագրում եմ, որ`
- Նախագծային ուսուցումն ավելի արդյունավետ է «Սովորողի կարողությունների զարգացում և հմտությունների ձևավորում» հիմնախնդրի լուծման գերակայության դեպքում:
- Սովորողների մեծ մասը հակված է իրականացնելու միջնաժամկետ նախագծեր:
- Նախագծային ուսուցումն արագացնում է օտար լեզուների յուրացումը:
- Նախագծային ուսուցումը ներդաշնակեցնում է անհատի զարգացման մրցակցային և համագործակցային հարացույցները:
- Երկարաժամկետ նախագծի իրականացումը գիտական մտածողության ձևավորման անկյունաքարն է:
- Նախագծային գործունեության ընթացքում սովորողի գնահատումը գերադասելի է երկբալանոց` կարող է շարունակել մասնակցությունը նախագծին կամ չի կարող, իսկ նախագծի ամփոփման ժամանակ սովորողի ձեռք բերած արդյունքների գնահատումը հարկ է, որ հենվի ինքնագնահատականի և խմբի մյուս անդամների գնահատականի, ինչպես նաև հրապարակային պաշտպանության արձագանքների վրա:
- Նախագծային ուսուցման մեթոդի բացարձականացումը վտանգում է սովորողի անհատականության զարգացման համակողմանիությունը և աղքատացնում է մանկավարժական գործիքների արհեստանոցը:
- Անհրաժեշտ է միշտ ուշադրության կենտրոնում պահել նախագծային ուսուցման միջառարկայական բնույթը:
- Իրականացված նախագծի արդյունքների հրապարակային պաշտպանությունը բարձրացնում է սովորողի ինքնագնահատականը և նպաստում նրա սոցիալականացմանը:
Ինչպես ասել է Անանուն Իմաստունը. «Ապագադ լոկ մտապատրանք է, եթե արահետդ վարձակալել ես»:
Օգտագործված ռեսուրսներ
- Технология проектного обучения
- Проектное обучение
- Технология проектного обучения
- Современные образовательные технологии: проектная деятельность. Проектный метод в школьном образовании
- Теория проектного обучения
- Проектные методы обучения
- Проектный метод как современный метод обучения иностранному языку
- Գործընկերներիս և իմ իրականացրած, իրականացվող նախագծերը
- Բացվել է 6026 անգամ