Պատժի դերը երեխայի կրթության մեջ

Սովորաբար ֆրանսիական  կայքերը, էլեկտրոնային  ամսագրերը  հարուստ են տարբեր տիպի մանկավարժական,  հետազոտական,  գիտական հոդվածներով, և որևէ հոդված թարգմանելիս միշտ դժվարացել  եմ ընտրություն  կատարել, այնքան շատ են հեղել տվյալ թեմայով գրված հոդվածները: Այս  անգամվա մեզ հետաքրքրող թեման պատիժն էր: Սկսեցի փնտրել ֆրանսիալեզու կայքերում, թե պատժի դերը  դպրոցական  կրթության  մեջ ներկայացնող ի՞նչ հոդվածներ կան , և, զարմանալիորեն, դպրոցում կիրառվող պատժի կիրառման հետ կապված որևէ հոդված  չգտա: Փոխարենը   շատ  էին  հոդվածները, որոնցում ներկայացվում էր  պատժի  դերը երեխայի  ընդհանուր  կրթության մեջ: 

Իմ կարծիքով,  դպրոցական  պատժի  վերաբերյալ  հոդվածների բացակայությունը  պայմանավորված  էր  նրանով, որ  ֆրանսիական կրթական  հաստատություններում  պատժը  վաղուց քննարկված  և  անցյալում մնացած  թեմա է:

Այս թարգմանության  մեջ  ներկայացնում եմ  պատժի դերը երեխայի  ընդհանուր կրթության մեջ:

Պատժամիջոցները անկարողության նշան են:

«Պատիժը չի հաստատում մեր  իշխանությունը. մենք պատժում ենք  մեր իշխանության բացակայության պատճառով»: Իզաբել Ֆիլիոզատ, հոգեբան

Պատիժները աստիճանաբար հեղինակազրկում են ծնողին:
Երեխաներն սկսում են տհաճ զգացումներ ունենալ, օրինակ՝ «ես պետք է պաշտպանվեմ», «ես չեմ ուզում» կամ «ես վատն եմ»:
Մեկ անգամ պատժելով՝ ստիպված  ես  լինելու  պարբերաբար  այն կրկնել, և  դա պատժվողի  համար դառնում է սովորական երևույթ:
Այլ է, երբ խոսքը թեթև պատժի  մասին է, որը սթափեցնում է երեխային՝  առանց նրան վնասելու: Սակայն  նույնիսկ թեթև պատիժները պատանեկության շրջանում կորցնում են  իրենց  ուժը, երբ երեխան հետզհետե  դառնում է  ավելի  ինքնուրույն:

Մեծահասակները պետք է օգնեն  երեխաներին սոցիալականացվել, որի ընթացքում  ենթադրվում է, որ երեխան կսովորի այն  վրդովմունքին, հուսահատությանը, որ զգում է պատժվելիս: Ինչո՞ւ է անհրաժեշտ մեծահասակներին երեխային  ասել՝ ոչ և սահմաններ գծել:

Ներկայացնեմ հոգեբան –սոցիոլոգ Ժան Էպշտեյնի վերլուծությունը:
«Կարծում եմ, բոլոր ծնողներն էլ հայտնվել են հետևյալ  երկընտրանքի  առջև՝ պատի՞ժ, թե՞ երկխոսություն»:
Ըստ  Ժան Էպշտեյնի՝  այս երկու հասկացություններն  այնքան էլ  հակասական չեն... ընդհակառակը…
Երեխան իրեն հարմար հուզական աշխարհը  ստեղծում է հետևյալ չորս զգացմունքների վրա՝ «Ես  իրավունք  ունեմ  անելու ամեն  ինչ», «Ես աշխարհի  կենտրոնն եմ», «Ես  կարող  եմ  ունենալ այն, ինչ  ուզում եմ» և «Ես ամեն ինչ  ուզում   եմ հենց  հիմա»: Հետևապես, մեծահասակները պետք է օգնեն երեխային սոցիալականացվել: Դա ենթադրում է, որ նրան պետք է սովորեցնել հիասթափություն-վրդովմունք հասկացությունը, որն անբաժանելի է սոցիալական կյանքի ինտեգրման համար:

Որպեսզի պատիժը լինի օգտակար և դրական ազդեցություն թողնի,  պետք է  իրագործվի հենց  տվյալ պահին,  հակառակ դեպքում՝ այն իմաստազրկվում է: Պետք է նաև հասկանալ, որ պատիժը երեխայի  տեսանկյունից անիմաստ երևույթ է: Պատիժը  պետք է լինի պարզ, չվնասի երեխային ո՛չ հոգեպես, ո՛չ ֆիզիկապես: Առաջին հերթին, պատժամիջոցը երկխոսության միջոցով պետք է բացատրվի երեխային: Սակայն երկխոսությունը միշտ չէ, որ արդյունավետ է: Մյուս կողմից էլ`նա պատժամիջոցների անխուսափելի գործընկերն է, որը թույլ է տալիս երեխային հասկանալ փոխզիջում հասկացությունը:

Փոխադրության աղբյուրները՝

Թարգմանիչ: 
Համար: 
  • Deutsch
  • 日本語
  • Español
  • Հայերեն
  • English
  • Georgian
  • Русский