Անորոշ 2020-2021 ուստարվա կազմակերպման մասին

Այլոց փորձից
Սառա Գոնսեր
Edutopia, 2020թ. ապրիլի 22

Ամեն անգամ, երբ մանկավարժական մի կարևոր խնդրի մասին այլոց փորձ եմ ուսումնասիրում, ցանկություն է առաջանում համեմատել մեր կրթահամալիրինն ու նրանցը, և հաճախ է լինում այնպես, որ նրանց առաջարկած նորարարական գաղափարները մեզ մոտ արդեն ավելի վաղ վստահաբար ներդրված փորձ է՝ դեռ մի բան էլ ավելին: Այս անգամ էլ այդ նույն մտքին հանգեցի, երբ կարդացի Մերիլենդ նահանգի դպրոցների կառավարիչ Կարեն Սալմոնի տեսակետը.  «Ես իսկապես կենտրոնացած եմ առցանց և հեռավար ուսումնառության ռեսուրսների ընդլայնման և հաշվետվողականության վրա»: Ապրիլի վերջին Google ձևաթղթերով մեր մանկավարժական աշխատողների հաշվետվությունները առցանց-հեռավար-ընտանեկան դպրոցներում սովորողների ուսումնառության կազմակերպման մասին հենց դա է վկայում: Իսկ այն փաստը, որ այդ հաշվետվությունները հիմնավորված են բլոգային ուսումնառության բաց ու բոլորին հասանելի փաստագրությամբ, «դեռ մի բան էլ ավելի» է:

Յուրա Գանջալյան

Կրթության կազմակերպիչները աշնանը դպրոցները վերաբացելու պլաններ են մշակում, բայց առանց պատվաստանյութով ապահով ցանցի նոր ուսումնական տարին լավագույն դեպքում անկանխատեսելի է:

Հանկարծ բոլորի համար պարզ է դարձել, չնայած ուսուցիչները միշտ էլ գիտեին, որ դպրոցները Ամերիկան պահպանող էկոհամակարգում վճռորոշ դեր ունեն: Դպրոցը միայն այն տեղը չէ, որտեղ երեխաները կրթվում են, չնայած դա մնում է նրանց անփոխարինելի նպատակը և մշակութային ներդրումը, դրանք նաև այն տեղն են, որտեղ միլիոնավոր ծնողներ թողնում են իրենց երեխաներին, որպեսզի սկսեն իրենց բոլոր ծախսերը հոգացող աշխատանքային օրը:

Քովիդ 19-ի ի հայտ գալով՝ ծնող-դպրոց հարաբերությունը կտրուկ փոխվել է: Ծնողներն առաջին անգամ ներգրավված են իրենց երեխաների կրթության վերահսկման աշխատանքում՝ միևնույն ժամանակ կատարելով իրենց մասնագիտական պարտականությունները, կամ էլ, որ ավելի վատ է, գործազրկության մասին մտահոգություններով: Հասկանալի է, որ դպրոցների վերաբացման հսկայական պահանջ կա, որպեսզի ուսուցիչները, ծնողները, երեխաները վերադառնան կյանքի նորմալ և արդյունավետ հունը:
- Մենք երեխաներին դպրոց վերադարձնելու կարիք ունենք: Ինձ անհրաժեշտ է իմ երեխաներին դպրոց վերադարձնել,- այս հուսահատ տոնով է արտահայտվել Կալիֆոռնիայի նահանգապետ Գավին Նյուսոմը Los Angeles Times լրագրում,- մեր երեխաները կրթության կարիք ունեն:

Դա հեշտ չի լինելու: Վաղ զեկույցները տեղեկացնում են, որ դպրոցների ղեկավարները փակ դռների ետևում բանավիճում են, թե արդյոք անվտանգ է, ընդհանրապես, դպրոցներն այս աշնանը վերաբացելը: Եվ նույնիսկ, եթե դպրոցներն իրոք վերաբացվեն, այն աշխատանքային ժամանակացույցը, որը նրանք ստիպված կլինեն ընդունել, և՛ ծնողներին, և՛ երեխաներին առնվազն օրվա մի մասը կպահի տանը: Եթե իրավիճակի թեթևացում նշմարվի հորիզոնում, այն շատ աղոտ կլինի:

Միևնույն ժամանակ, երկրով մեկ նահանգները սկսում են արտակարգ իրավիճակների պլաններ նախապատրաստել խիստ անկանխատեսելի ուսումնական տարվա համար: Ըստ բազմաթիվ լրատվական հաղորդումների ոչինչ սովորական չի լինելու: Սրանք են այն գաղափարները, որոնց շուրջ բանավեճն ընթանում է։

Առցանց ուսումնառությունը երկարացնել

Դպրոցների ղեկավարներն ասում են, որ ամբողջ ուսումնական տարվա ընթացքում կրթության կազմակերպման առկա-առցանց համակցված ձևի մեծ մասը հավանաբար առցանց-հեռավար ուսումնառությունը կլինի: Այն շրջաններում, որտեղ այդպիսի համակցված ուսումնառությունը ավելի բարձր արդյունքներ կունենա, հարկ կլինի տարվա ուսպլաններում ավելի լայն ինտեգրել այն:

Մերիլենդ նահանգի դպրոցների կառավարիչ Կարեն Սալմոնը կենտրոնանում է հեռավար ուսումնառության կարողությունների զարգացման վրա: The Baltimore Sun լրագրում նա իր խոսքն ուղղել է օրենսդիրներին՝ ասելով. «Մենք համոզված չենք, որ դպրոցական շենքում ներփակված լինելն այն է, որին պետք է վերադառնանք աշնանը կամ ձմռանը: Ես իսկապես կենտրոնացած եմ առցանց և հեռավար ուսումնառության ռեսուրսների ընդլայնման և հաշվետվողականության վրա»:

Քրիս Ռեյքդալը՝ Վաշինգտոնի նահանգի հանրակրթության կառավարիչը, նույնպես մոլեգնորեն պաշտպանում է առցանց ուսումնառության հնարավորությունները: «Ասում են, որ պատվաստանյութ չի լինելու դեռ 12-18 ամիս, և պետք է պարզենք ու հասկանանք՝ արդյո՞ք անվտանգ է դպրոց վերադառնալը նույնիսկ այս աշնանը: Գիտությունը դեռ շատ պետք է տքնաջան աշխատի դա պարզելու համար, բայց ես արդեն ստիպված եմ մտածելու, թե ինչպես շարունակենք ամրապնդել մեր առցանց մոդելը, որը վերջին երկու շաբաթվա ընթացքում ակնհայտորեն լավացել է, մինչդեռ, շատ բան կա դեռ անելու»,– ասում է Ռեյքդալը:

Շարունակությունը՝ փոփոխվող ժամանակացույցներ և սոցիալական հեռավորության պահպանում

Սոցիալական հեռավորության պահպանումը, փոփոխվող ժամանակացույցները և այլ նախազգուշական միջոցները, որոնք ուղղված են վիրուսի փոխանցման կանխարգելմանը, դպրոցի համար կարող են նորմալ համարվել, երբ տանը մնալու բոլոր սահմանափակումները վերացվեն, և ուսուցիչներն ու երեխաները վերադառնան դպրոց:
- Կարո՞ղ եք մեր սովորողների դպրոց գալու և դասաժամերի ժամանակացույցը փոփոխական դարձնել, և այնպես անեք, որ և՛ սովորողները, և՛ ուսուցիչները պատշաճ կարգապահ վարք դրսևորեն առկա ֆիզիկական միջավայրում՝ հնարավորինս կրճատելով ֆիզիկական շփումները, համատեղ ու միաժամանակյա սննդի ընդունումը, միասին մարզական պարապմունքները,– հարցնում է Կալիֆոռնիայի նահանգապետ Նյուսոմը, որն առաջիններից էր, որ համավարակին պետական մակարդակով արձագանք տվեց: Նա ավելացնում է, որ դրանք են լինելու իրենց զրույցների թեմաները հաջորդ մի քանի շաբաթվա և ամսվա ընթացքում:

Ամերիկյան ձեռնարկությունների ինստիտուտի կրթական քաղաքականության ուսումնասիրությունների տնօրեն Ֆրեդերիկ Հեսսը Forbes–ում գրում է՝ քանի որ դպրոցական գործունեությունն ընդհանրապես նախատեսված չէ սոցիալական հեռավորություն պահպանելու համար, դպրոցների անվտանգ վերաբացումը կարող է պահանջել, որ կրճատվի միևնույն ժամանակահատվածում դպրոցում առկա սովորողների քանակը. սովորողների մի մասը դպրոց գա առաջին օրը, իսկ մյուս մասը՝ հաջորդ օրը, այդպես մեկընդմեջ հաճախեն, կամ էլ երկհերթ մոդելը կիրառել՝ մինչև կեսօր մի մասը լինի դպրոցում, իսկ կեսօրից հետո՝ մյուսը: Հնարավոր է պահանջել նաև մարզասրահների փակումը, իսկ սովորողների սնունդը կազմակերպել իրենց դասասենյակում, իրենց նստարաններին:

Դասամիջոցներին դասասենյակից դասասենյակ տեղափոխվելը նույնպես լավ ազդեցություն չի ունենա: Այդ պատճառով էլ միջին և ավագ դպրոցների սովորողների համար պետք է ընդունել տարրական դպրոցի դասարանային մոդելը՝ մնալ նույն դասասենյակում բոլոր պարապմունքների ընթացքում:

Բժշկական միջամտություն և անընդհատ հսկողություն

Քանի որ աշխարհում դպրոցները, որոնցից շատերը ավելի վաղ էին փակվել, քան ԱՄՆ-ի դպրոցները, սկսում են դանդաղ վերաբացվել, սովորողները պետք է համակերպվեն նոր կանոններին՝ ներառյալ դիմակներ կրելը, ջերմաստիճանը որոշող տեսախցիկով նկարվելը, ջերմաստիճանային պատկերահանում անցնելը նախքան դպրոցի շենք մտնելը:

The Washington Post–ը հայտնում է, որ դպրոցների վերաբացման ժամանակն ու պայմանները կախված են այն բանից, թե «որտեղ եք ապրում, ով է ղեկավար որոշումներ կայացնում, և որքան են որոշում կայացնողները հարգում բժիշկ վարակաբան Էնթոնի Ս. Ֆաուչիի և մյուս գիտնականների կարծիքը, որ առաջնորդում են կորոնավիրուսի տարածումը կանխարգելելու պայքարը»:

Ինդիանայի համալսարանի բժշկագիտության դպրոցի մանկաբուժության պրոֆեսոր Աարոն Քերոլի եզրափակիչ խոսքն այն է, որ Ամերիկայի դպրոցները չեն կարող անվտանգ կերպով վերաբացվել, քանի դեռ առողջապահության պաշտոնյաները չեն գտել Քովիդ 19-ով վարակված մարդկանց բացահայտելու և բուժելու ձևը:

Նախապատրաստվեք ուսումնական կորուստներին

«Ամբողջ աշխարհի դպրոցների սովորողների 10-ից 9-ը դպրոց չի հաճախում, և պարզ է, որ դա խորը և տևական ազդեցություն կունենա երեխաների վրա»,- գրում է Անյա Կամենեցը: Դա կերևա և՛ ակադեմիական երկարատև հետընթացից, և՛ այլ բաներից, ինչպիսին է, օրինակ՝ հոգեկան առողջությունը: Երբ դպրոցները վերաբացվեն, մանկավարժները ստիպված կլինեն դիմագրավել ոչ միայն ուսումնառության ընդհատման հետևանքները:

Նման մարտահրավերներին դիմակայելու մի ձև է առաջարկում ուսուցիչներին Ռաֆալ Բայերնը. յուրաքանչյուր սովորողի համար կազմել ուսումնառության անհատական պլան, որը կբավարարի նրա ուսումնառության կարիքները և սոցիալական ու զգացական աջակցություն ցույց կտա նրան:

Մայամի-Դեյդ կոմսության հանրակրթական դպրոցների կառավարիչ Ալբերտո Կարվալլոն իր քաղաքը նախապատրաստում է՝ դիմագրավելու «ակադեմիական պատմական հետընթացը», որի նմանը երբեք չի եղել երկրում: Այս ամառ և եկող ուսումնական տարվա ընթացքում շրջանում հսկայածավալ ջանքեր կգործադրվեն, որոնց համար կներառվեն վիրտուալ կրկնուսույցներ և մենթոր-ուսուցիչներ, ուսումնական տարվա ավելի վաղ մեկնարկ կլինի ակադեմիապես ամենախոցելի սովորողների համար, և կշարունակվի առկա-հեռավար ուսումնառության համակցված ծրագիրը:
- Ամեն ինչ կատարյալ չի լինելու, բայց մենք ջանքեր չենք խնայի, որպեսզի աջակցենք այն սովորողներին, որոնց համար եթե ոչինչ չանենք, նրանք այնքան հետընթաց կունենան, որ, անկեղծ ասած, անպատվություն կլինի այս երկրի համար և որոշ անհատ սովորողներին էլ տկարամտության կհասցնի:

Թարգմանություն անգլերենից
Աղբյուրը՝ School leaders debate solutions for an uncertain 2020-21

Թարգմանիչ: 
  • Deutsch
  • 日本語
  • Հայերեն
  • English
  • Georgian
  • Русский