Երաժշտությունը նախակրթարանների սաների զարգացման կազմակերպման բաղկացուցիչ
Primary tabs
Երաժշտությունը երեխային դարձնում է ավելի կազմակերպված, կիրթ և ճաշակով: Դրա համար էլ կարևոր է, թե ծնված օրից ինչ երաժշտություն է լսում, ինչպես է լսում, երբ է լսում: Նախարթարանի ծրագրում երաժշտական դաստիարակությունը շատ կարևոր է: Ինչպես կազմակերպել, որ երեխան աստիճանաբար, ինքնուրույն հասկանա այն երաժշտությունը, որը ինքը լսում է: Այդ աշխատանքում մեզ համար ուղեկից է Նախակրթարանների ծրագրի «Երաժշությունը նախակրթարանում» բաժինը, որի հեղինակը Արթուր Շահնազարյանն է:
Արթուր Շահնազարյանը մեջ է բերում Կոմիտասի խոսքերը: երաժշտությունը սկսում է խոսքից, հատկապես մանկական խոսքից, բնաձայնություններից:
Գեղարվեստի կրտսեր դպրոցի նախակրթարանում մենք կազմեցինք փոքրիկ նախագիծ, նշեցինք այն քայլերն ու գործողությունները, որ պիտի անեինք:
Այդ ծրագրով մենք սկսեցինք բնաձայներից, ճվիկներից, ասիկներից: Նախակրթարանների ծրագրի «Ծուղրուղու» ժողովածուում, «Պարտեզ» ամսագրում այդպիսի նյութերը տեղադրված են: Հիմա սաները խաղում են այդ խաղերը՝ ճվիկներ, ծափխաղեր, հաշվերգեր, ասիկներ: Դրանք զարգացնում են երեխաների խոսքը, ռիթմի զգացողությունը, խոսքից անցնում են երաժշտության, շարժումները ավելի հաստատ են դառնում: Դրանք մենք սովորեցինք խաղալով, փայտե շերեփներով, ծափերով, շրխկաններով: Բոլոր երեխաները շերեփներ ունեն, փայտե շրխկաններ ունեն: Հիմա երեխաները այդ խաղերը ծափով ու շրխկոցով են անում: Մենք սկսեցինք ձայներն ու շրխկոցները ռիթմիկ անել: Երեխաները մեկ ծիծաղով էին ասում կամ երգելով: Նկարահանում էինք, հետո երեխաները լսում էին իրենց խոսքը, կրկնում էին երգելով, խաղալով: Դա երեխաները լավ էին անում, սպսում էին դրան, ֆիլմում փնտրում էին իրենց, ընկերներին:
Առավոտյան մարմնամարզություն.
Մինչև նախագիծը կազմելը առավոտյան մարմնամարզությունն անում էինք արտասհամանյան երաժշտության տակ, կարաոկեներով: Երեխաները նայում էին, կրկնում շարժումները: Ծրագրից էլ իմացանք, որ առավոտյան մարմնամարզությունը մենք սխալ ենք կազմակերպում: Պարզվեց, որ ազգային երաժշտության, պարեղանակի, դհոլի ձայնի տակ մարզանաք անելն է ճիշտը: Ընտրեցինք երաժշտությունը: Հիմա այդպիսի երաժշտության տակ ենք անում: Այդ երաժշտությունից երեխաներն ավելի են ոգևորովում: Ազգային երաժշտությունը, հատկապես Քոչարիի, Յարխուշտայի տակ երեխաներն ավելի են ոգևորվում: Դրանցից երեխաների շարժումները ավելի մարզական են դառնում: Թռչում են, ոտքով խփում գետնւն, տարբեր ձայներ են հանում: Ծնողներն էլ են միանում մեզ: Սկզբում մենք ուղղություն էինք տալիս, հետո ազատ թողեցինք, տարբերությունը հենց ներկայացող նյութում է երևում ՝ http://youtu.be/WBSTaEPxRi4
Երգերը, ընտրում ենք Գեղարվեստի կրտսեր դպրոցի ենթակայքի ձայնադարանից, մեզ անհրաժեշտ երաժշտությունը ինքներս ենք այդտեղ տեղադրում: Այդ էջի հղումը ուղարկել ենք ծնողներին՝ տանը ևս նման երաժշտություն լսելու համար:
Օրորոցայիններ
Հաջորդը քնելու ժամանակավա երաժշտությունն է: «Պարտեզ» կայքի ձայնադարանի օրորոցայինները հիմա էլ միացնում ենք քնի ժամին: Միացնում ենք նաև դասական երաժշտություն: Երեխաների համար հիմա դա սովորություն է դարձել, հենց այդ երգերը լսում են, պատրաստվում են քնելու: Քնելիս երգչի հետ երգում են: Լինում է այնպես, որ երբ մեկի քունը տանում է, սկսում է այդ երգերից ցածրաձայն երգել: http://youtu.be/U2A-jAuMCOE
Երաժշտության ունկնդրում
Երեխաներին հատկապես դուր եկավ երաժշտության ունկնդրումը, նրանց երաժշտական գործիքները շատ հետաքրքրեցին: Ձեռք էին տալիս, փորձում են նվագել: Սկսեցինք դհոլից: Գեղարվեստի կրտսեր դպրոցի 6-րդ դասարանի սովորողները երկու օր եղան նախակրթարանում, դհոլ խփեցին, օգնեցին փոքրերին՝ ինքնուրույն խփել: Հետո՝ քանոն, կիթառ, ջութակ, դաշնամուր: Պայմանավորվածություն ունենք այլ մասնագետների հետ, ունկնդրումը շարունակվում է:
http://youtu.be/pBh0t6U4Tig Դհոլ
http://youtu.be/EMakdSHZVOk Քանոն
http://youtu.be/5ypJU0YRwWc Ջութակ
http://youtu.be/nXWuligCY24 Դաշնամուր
Երեխաները իրենք են «նվագում» Առաջին այդպիսի նախագիծը «Ձոն» ծրագրի շրջանակներում «Մամա ջան» նախագիծն էր, երբ երեխաները դիմում էին իրենց մայրիկներին և տոնի առթիվ դաշնամուր էին նվագում նրանց համար: Հետո տիկին Մարինեն այդպիսի հետաքրքիր բան արեց:
Լսումներն ու կատարումները շարունակվում են:
Սաները նվագել են նաև այն գործիքները, որոնք ունկնդրել են:
Գույն և երաժշտություն
Երեխաները նկարում են երաժշտությունը:
Երաժշտական խաղեր. Մարինե Մկրտչյանի մշակած, նախակրթարանի ծրագրում եղած խաղերն ենք խաղում՝ «Քուրիկ Զիզի», «Խնոցի», «Ջաղաց», «Աղվես» և այլ խաղեր, որոնք և բանավոր խոսքով են, և երգով և խաղով:
«Բնաձայնություններ» նախագծի հարցում մեզ հիմա օգնում է Նոր դպրոցի դաստիարակ Աննա Հայրոյանը: Նա տրամադրել է ձայնագրություններ, որի համար շնորհակալ ենք: Սկսել ենք կիրառել դրանք: Սաներին դա դուր է եկել, այնքան, որ սկսել են օրվա ընթացքում այդ ձայներով «երգել»: Տուն ճանապարհելու երաժշտությունը հիմնականում դասական երաժշտություն է: Դա նաև ծնողներին է օգուտ, նրանք էլ են զարգանում, սովորում են այդպիսի երաժշտություն լսել:
Ծեսերի երգերը, խոսքերը, խաղերը մշտական նյութ են ամբողջ տարին: Հիմա ծննդյան օրվա փաթեթն ենք կազմում երաժշտության մասնագետների հետ:
- Բացվել է 3816 անգամ