Թատրոնի կազմակերպումը դպրոց-պարտեզում
Primary tabs
Խաղ-դերախաղ-թատրոն-ներկայացում
Կրթահամալիրի կրտսեր դպրոցում իրականացվող «Իմացումի հրճվանք» ծրագրի իրականացման կարևոր պայմանը ծրագրի իրականացման ճիշտ կազմակերպումն է: Թատրոնը գործունեության այն ձևն է, որը ներառում է կրտսեր դպրոցի սովորողների գործունեության համարյա բոլոր ձևերը: Նաև այդ պատճառով է կարևոր թատրոնի կազմակերպումը դպրոց-պարտեզում:
2012-2013 ուստարվա նոյեմբեր ամսին Գեղարվեստի կրտսեր դպրոցում ստեղծվեց «Ռոդարիկ» թատրոնը, որը նպատակ ունի սովորողների ուսուցումը կազմակերպել խաղի միջոցով: Խաղի լայն պատկերացմամբ:
Մանկան խաղի մասին խոսողները ավելի հաճախ, համարյա միշտ նկատի ունեն մանկական առօրյա (տուն-տունիկ, խանութ-խանութ, բժիշկ-բժիշկ) կամ շարժուն-բակային խաղերը:
Մեծերը դրանք խաղ են անվանում, այդ անվանումը փոխանցել են փոքրերին: Բայց եթե ուշադիր լինենք, երեխաների ցանկացած լուրջ գործունեություն ներկայացում է՝ դերախաղ, որովհետև երեխան դեր է ստանձնում ու խաղում: Իզուր չէ նաև «դեր խաղալ» արտահայտությունը:
Մեծահասակները թատրոնը «շատ լուրջ գործ» են համարում, այն միայն բեմի վրա կամ գոնե հրապարակում են տեսնում: Այնինչ խաղը, թատրոնն ու մանկան կյանքն այնքան են միախառնված, որ դժվար է որոշել, թե դրանք որտեղ են բաժանվում:
Դպրոց-պարտեզների սաների և սովորողների զարգացման և ուսուցման կազմակերպման գործին հենց այդպես էլ պիտի վերաբերվել:
Իրական կյանք-խաղ-թատրոն
Ի՞նչ է թատրոնը կամ ներկայացումը: Որ կողմից էլ նայես՝ խաղ է: Այդ խաղը կարող է մեծը խաղալ գիտակցելով կամ փոքրը խաղալ՝ առանց ձևի, իրական: 2-4 տարեկանների դեպքում էլ նա պարզապես իր կյանքն է ապրում: Երբ մեծերը, դպրոցականներն էլ են մասնակցում այդ խաղին, բոլորի համար խաղն ավելի հետաքրքիր է դառնում, ավելի բազմազան: Տարատարիք երեխաները իրար շատ բան են փոխանցում: Եթե նախակրթարանի սանը սեղան է «սպասքադնում» կամ հայրիկի հետ ծառ է տնկում, նա դերի մեջ է, իր վրա է վերցրել կոնկրետ պարտականության մի մաս:
Կրտսեր դպրոցում սաների կամ սովորողների գործունեությունը կազմակերպելիս դերախաղը շատ է կարևորվում: Այս տեսակետից նայելով՝ որքան հնարավոր է տարբեր տարիքի երեխաների գործունեությունը միասին է կազմակերպվում: Խոսքը թատրոնի մակավարժական և հոգեբանական օգուտների մասին չէ, այլ կազմակերպման: Հնարավորինս թատրոնը ընդհանուր և համատեղ է կազմակերպվում՝ մեծերն ու փոքրերը միասին:
Ուսումնական օրացույցով կազմակերպվող գործունեությունը հենց դրան էլ բերում է:
Իրավիճակային թատրոն
2 տարեկանի համար դերախաղեր են ճվիկները, ասիկները, հաշվերգերը: Նախակրթարանում դրանք շատ կարևորվում են: Կարևորվում են ոչ միայն դրանք անգիր իմանալը, այլև դրանցով հետաքրքիր խաղալը: Որպեսզի խաղը նեղ խմբում չսահմանափակվի, նախակրթարանային խմբերը միասին են խաղում, միասին են խաղը հորինում կամ զարգացնում: Խոսք - խաղալիքը նախ սիրելի է դառնում: Նման խաղերն այնպես են կազմակերպվում, որ սաներն ազատ լինեն, չկաշկանդվեն, ստեղծական վիճակում հայտնվեն, խաղը հասկանալի լինի՝ հեշտ տրվող, խաղացվող, որ երեխան ինքը որոշի՝ երբ խաղալ այդ խաղալիքով:
Թատրոնի, ներկայացման համար միշտ հիմք է ծառայում իրավիճակը: Դաստիարակը ճիշտ է օգտագործում իրավիճակը, ճիշտ է կողմնորոշվում, մտնում է խաղի մեջ կամ ուղղորդում: Հաջորդ պահին կամ օրը երեխաները իրենց արածն անպայման դիտում են, ու իրենց արածն իրենց համար դառնում է ներկայացում: Փորձեր, անգիր սովորել, դեկորացիաներ ... պետք չեն:
Ընտանեկան թատրոն
http://artschool.mskh.am/?p=13430
Մոնոներկայացումը առանձին կատեգորիա է: Համարյա ցանկացած երեխայի նախակրթարանում խնդրիր պատմել իր սիրած հեքիաթը, մի քիչ ծուռումուռ կպատմի: Հեքիաթի ընտրության խնդիր կրթահամալիրում չկա, դրանք վաղուց հայտնի հեքիաթներ կամ մանկական այլ ստեղծագործություններ են: Պարզ, հասկանալի լեզվով ստեղծագործությունները երեխաների համար պատմելը դառնում է մոնոներկայացում:
Այդ պատումն էլ կարող է ուսումնական նյութ դառնալ հենց իր ընկերների համար կամ մի նոր խաղալիք:
Ծես-երաժշտություն-խաղ
http://www.youtube.com/watch?v=hih_dBfoJ4Q&feature=youtu.be
Կրթահամալիրում այնքան սովորական թթուդրիկի ծեսը հենց տեղում վերածվեց հարսանեկան ծեսի՝ երեխաներով, ծնողներով, ուսուցիչներով: Այսպիսի հարսանիք դեռ ոչ ոք չէր տեսել:
2-12 տարեկանները միասին
Խաղ-ներկայացումներն ավելի հետաքրքիր և տարբեր են դառնում, եթե դրանց մասնակցում են նաև «մեծերը»՝ սովորողները:
Անգամ պետական տիկնիկային թատրոնում հանդիսատեսի այսպիսի ուշադրություն չես տեսնի, որովհետև այստեղ անմիջական կապ կա «հանդիսատեսի», դերասանի տիկնիկի միջև, միջավայրը հարազատ է, նստատեղն՝ իրեն հարմար, ինքն էլ՝ ազատ:
Երաժշտության ունկնդրումն անգամ ներկայացում է դառնում՝
http://artschool.mskh.am/?p=13725
http://artschool.mskh.am/?p=12706
Կամ այսպիսի թատերական կենդանի շնորհավորական բացիկ
http://artschool.mskh.am/?p=13166
http://artschool.mskh.am/?p=12964
Մեծերի և փոքրերի, տարատարիք երեխաների համատեղ աշխատանքը թատրոնի դասական տարբերակ է: Բոլորն իրար հետ մի գործ են անում, օգնում են իրար, ավելի մտերմանում, առաջանում է դպրոց-թատերախումբ: Այդ սկզբունքով է աշխատում Գեղարվեստի կրտսեր դպրոցի «Ռոդարիկ» թատրոնը: Անկախ ներկայացման թեմայից, գլխավոր դերակատար խմբից, աշխատում ենք այնպես անել, որ գործունեությանը մասնակցի որքան հնարավոր է շատ սովորող:
Դպրոցում ներկայացումը ուսումնական աշխատանքի արդյունք է: Դա էլ դառնում է ներկայացման խմբի ստեղծման, ավելի ճիշտ կլինի ասել՝ առաջացման արդյունք, որովհետև թատերախումբ է ողջ դպրոցը:
http://artschool.mskh.am/?p=6777
Թումանյանական ստուգատեսին «Ռոդարիկ» թատրոնը ներկայացրեց «Անխելք մարդն ամեն տեղ» («Անխելք մարդը», Կիկոսի մահը», «Մի կաթիլ մեղրը») երաժշտական ներկայացումը: Մասնակցում էին Գեղարվեստի կրտսեր դպրոցի 1-6 դասարանների սաները, քոլեջի ուսանողներ, դասվարներ:
Տեխնիկական լուծումներն արեցին 6-րդ դասարանի սովորողները: Երաժշտական նյութը հավաքեցին դասվարներն ու սովորողները միասին:
Ամեն մեկն անում էր այն, ինչն իր մոտ լավ էր ստացվում: Անգամ Սյուզան Մարգարյանն ու Տաթև Թամազյանը իրենց մասնկացությունն ունեցան: Արդյունքում ստացվեց հետաքրքիր բազմաժանր ներկայացում:
«Ռոդարիկ» թատրոնը այդպիսի մի ներկայացում էլ ներկայացրեց աղայանական ստուգատեսին՝ առաջին, երկրորդ, երրորդ դասարանցիները միասին համատեղ ներկայացում պատրաստեցին՝ (Առավոտը գյուղում, Ծիեռնակին, Ինչ ուժեղ ես):
http://artschool.mskh.am/?p=13822
http://artschool.mskh.am/?p=14097
Համատեղ թատրոն-խաղը լավ է ստացվում նաև օտար լեզվի ժամանակ: Ամեն երեխա ոչ միայն իր իմացածն է դրսևորում, այլև սովորում է մյուս ընկերներից, հարստացնում է իր բառապաշարը: Վերանում է նյութի, խոսակցական պաշարի սահմանը: Այդպիսի աշխատանքի լավագույն նմուշը 2-5-րդ դասարանների «Хоровод» –ն էր: Բոլորը երգում էին նույն երգերը, պարում էին նույն պարերը:
Սովորողները ոչ թե հատուկ նախապատրաստվում են, հատվածներ, դերեր անգիր անում, այլ ուսումնական նյութը յուրացվում է խաղալով, տարբեր մեթոդներով և հնարքներով «փորձեր» կատարելով: Լսում են համապատասխան երաժշտություն, դրա տակ են աշխատում, այդ երաժշտությունն են օգտագործում խաղալիս, նկարում են ստեղծագործությունը:
Համարյա բոլոր ստեղծագործությունները, որոնցով աշխատում են սովորողները, դառնում են գոնե մինի ներկայացումներ:
Մեդիա+թատրոն
Ուսուցում-ներկայացում
http://artschool.mskh.am/?p=13906
Թումանյանական, աղայանական, ռոդարիական ստուգատեսներին ստեղծվեցին ներկայացումներ, որոնք սաների հենց գործունեությունն էին, ոչ թե արդյունքը:
http://artschool.mskh.am/?p=14641
Սրբագրվում են (հագուստ, փորձեր, դեկորացիա) այն ներկայացումները, որոնք պետք է ներկայացվեն հանրությանը՝ որպես ուսումնական աշխատանքի արդյունք:
http://anushatayan.wordpress.com/2012/11/28/%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%BA%D0%B0/
http://artschool.mskh.am/?p=11210 «Խմած մկան պայմանը » մեդիաներկայացում:
Վերջերս դպրոցի ենթակայքում 2-րդ դասարանցիներից Արենը իր պատրաստած «Իմ նվեր- տիկնիկը՝ դպրոցին» «տարածվեց», Արենի ընկերները միացան նրան և դարձավ հետաքրքիր նախագիծ:
http://artschool.mskh.am/?p=14804
http://artschool.mskh.am/?p=14912
http://artschool.mskh.am/?p=14553
Ու մենք հասկացանք, որ Գեղարվեստի կրտսեր դպրոցում տիկնիկներն են պակասում՝ իրական մեդիատիկնիկներ: Քննարկեցինք երեխաների հետ: Նրանք հիշեցին, որ մի ժամանակ իրենք հողաթափերով տիկնիկների մասին նյութ են դրել կայքում:
http://www.youtube.com/watch?v=yjLdwJVcef0
Որոշեցին՝
«Ռոդարիկ» թատերախումբը սկսում է նոր նախագիծ՝ «Հողաթափիկ» տիկնիկային թատրոն, նախագծի ղեկավարը Անուշ Աթայանի սովորողներն են:
Թատրոն, խաղ, ներկայացում, երգ, պար, ասմունք, տեխնոլոգիա, բնագիտություն... կրթության կազմակերպումը սովորողների իրական գործունեությունն է ամենուր և թատերական բոլոր հնարավոր և անհնարին դրսևորումներով:
Անելու շատ բան կա, իհարկե: Գուցե մի քիչ դանդաղ, բայց սկսել ենք, ավելի փորձառու ենք դառնում՝ դպրոցական համայնքը մեծ թատերախումբ է, կրթությունը՝ լավ կազմակերպված կենդանի-իրական ներկայացում:
- Բացվել է 5244 անգամ