Առցանց դասի կազմակերպումը 5-6-րդ դասարաններում

Առցանց դասի կազմակերպումը կատարվում է մի քանի փուլերով:

Առաջին փուլ

Առցանց քննարկվող նյութի՝ հեքիաթի, պատմվածքի, բնագիտական այլ  բովանդակության նյութի ընթերցանության հանձնարարում:

Առցանց քննարկման կարող է դրվել դասերի ընթացքում անցած որևէ ստեղծագործություն՝ վերցված հենց 5-6 –րդ դասարանցիների համար նախատեսված Ընթերցարանից: Բացի այդ՝ սվորողները կարող են առաջարկել իրենց հետաքրքրած տեքստը, կարող  են իրենց հուզող թեման ընտրել, այդ թեմային վերաբերող հետաքրքիր տեքստ կամ տեքստեր քննարկել, հարցադրումներ անել:  Առցանց դասի համար նյութ ընտրելիս   հաշվի ենք առնում կրթահամալիրի ուսումնական տոնացույցը. Օրինակ, եթե աղայանական օրեր են կրթահամալիրում, կարելի է առացանց դաս կազմակերպել Աղայանի հեքիաթներից որևէ մեկի, կամ Աղայանին վերաբերող նյութերի վերաբերյալ:  

Էկոտուրի օրերին ավելի նախընտրելի են բնագիտական, բնապահպանական թեմաները:

Երկրորդ փուլ

Ենթակայքում դրվում է առցանց քննարկում: Նշվում է ստեղծագործության անվանումը, կամ առաջադրվում է թեման: Երեխաները գրում են իրենց կարծիքները:

Սկսվում է քննարկումը: Յուրաքնչյուր սովորող ձևակերպում է իր ասելիքը , մեկը պատասխանում է կամ լրացում է գրում,մյուսը հակադրվում է, և քննարկումն

 ինքնակազմակերպվում է: Ուսուցիչը մասնակիցներից մեկն է, ով նաև անհրաժեշտության դեպքում ուղղորդում է՝ թույլ չտալով, որ թեմայից շեղվեն:  

Ուսուցիչը կարող է կազմել հարցեր և քննարկելիս սովորողները նաև այդ հարցերին են պատասխանում: Բացի այդ՝ սովորողները իրենք ևս կարող են միմյանց հարցեր տալ կամ համաձայն չլինել մյուսների կարծիքի հետ: Ավելի արդյունավետ է, երբ առցանց քննարկումն  արվում է  նշված ժամին, նշված ժամանակահատվածում: Եթե սովորողները գիտեն, որ մեկ ժամ քննարկում է լինելու, իրենք այդ մեկ ժամվա ընթացքում գրում են կարծիքներ, նաև ծանոթանում են մյուսների կարծիքներին: Տեսնելով իրենց ընկերների գրածները՝ նրանց մոտ հարցեր են առաջանում, ու քննարկումն այդպես ավելի բուռն է ստացվում: Իսկ եթե կայքում միաժամանակ քննարկումը չի լինում, սովորողները դա ընկալում են որպես պարտականություն և ընդամենը մի կարծիք են գրում, որ ցույց տան , թե արել են հանձնարարությունը: Որպեսզի հետաքրքիր քննարկում ծավալվի, ուսուցիչը ևս պարտավոր է մասնակցել քննարկմանը:

Երրորդ փուլ

Երբ արդեն վերջացել է առցանց քննարկումը, դասի ժամանակ կարդում են գրված կարծիքները և ուղղում սխալները, խմբագրում: Սովորողն  ինքն է ուղղում իր, նաև իր ընկերոջ արած սխալները:

Ի՞նչ կարևորություն ունեն առացանց  դասերը:

Կարծում եմ, որ ուսուցման մեջ շատ կարևոր են առցանց դասերը: Առցանց դասին կամ քննարկմանը մասնակցելու համար սովորողն առաջին հերթին պետք է ծանոթ լինի քննարկվող թեմային, այլ կերպ ասած, կարդա հեքիաթը, պատմությունը և այլն: Բացի այդ՝ մի դասի ընթացքում հնարավոր չէ լսել բոլոր սովորողներին, իսկ առցանց դասը թույլ է տալիս լսել յուրաքանչյուրի կարծիքը, քննարկել, տալ հարցեր և ստանալ պատասխաններ: Իսկ քննարկումը նպաստում է, որ սովորողն ավելի լավ պատկերացնի իր կարդացածը, իսկ կարծիք հայտնելը զարգացնում է նրա մտածողությունը:

Առցանց դասին կարող են մասնակցել նաև այլ մարդիկ, սովորողներ, ովքեր  կրթահամալիրից չեն: Մեր կազմակերպած առցանց դասերից մեկին մասնակցեց մեկը, ով մեր սովորողը չէր:  Ճիշտ է, կարծիքը գրված էր ռուսերենով, բայց այն փաստը, որ մեր գրածները կարդում են, ուրախալի էր:

Մեր կազմակերպած առցանց դասերը տեղադրված են Գեղարվեստի կրտսեր դպրոցի ենթակայքի <<Առցանց ուսուցման կազմակերպում>> էջում:

Որպես կանոն՝ առցանց քննարկումը կազմակերպում և վարում է ուսուցիչը, բայց մենք որոշեցինք առցանց քննարկում կազմակերպել, որը կվարեր սովորողը՝ Մարիա Պախուցկայան:  Մարիայի հետ ընտրեցինք քննարկվելիք նյութը՝ Ղ.Աղայանի «Անահիտը», քանի որ կրթահամալիրում սկսվել էին աղայանական օրերը: Այնուհետև մտածեցինք մի քանի հարց և, ի վերջո, ենթակայքում դրեցինք առցանց քննարկումը: Այս քննարկումը մյուսներից տարբերվեց նրանով, որ ուսուցչի փոխարեն սովորողն էր հարցեր տալիս: Իհարկե, սա դեռ առաջին փորձն էր. կարծում եմ մյուսներն ավելի արդյունավետ և հաջողված կլինեն:

Ստորև ներկայացնում եմ տարվա ընթացքում մեր արած առցանց դասերը.

Ղ. Աղայան «Անահիտ»

Լուիսա Մեյ Էլքոթ  «Փոքրիկ տիկիններ»

Վիլյամ Սարոյան «Գեղեցիկ սպիտակ ձիու ամառը»

Հովհաննես Թումանյան «Անգին քարը»

Օսկար Ուայլդ «Աստղամանուկը»

Ղազարոս Աղայան «Հնարագետ ջուլհակը»

Ղազարոս Աղայան «Մանուկ խանը»

Ղազարոս Աղայան «Վաճառականի խիղճը»

Համար: 
Կրթական աստիճան: 
  • Deutsch
  • 日本語
  • Հայերեն
  • English
  • Georgian
  • Русский