«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրի ավագ դպրոցում ուսումնական գործի կազմակերպման մի ձևի մասին
Primary tabs
Ուսուցման կազմակերպման առաջարկվող ձևի հիմքում դրված են հետևյալ ելակետերը.
- ավագ դպրոցում դասավանդողը իր ոլորտում գործող մասնագետ է՝ մասնագիտական իր հետաքրքրություններով և ծրագրերով.
- ավագ դպրոցի սովորողն ունի ուսումնական նպատակներ և դրանց մի մասի համար որպես միջոց ընտրել է դպրոցը.
- ավագ դպրոցի սովորողը ստանձնում է հանրակրթության պետական չափորոշիչով որոշված՝ միջնակարգ դպրոցի շրջանավարտին ներկայացվող պահանջները բավարարելու պարտավորությունը.
- ուսուցումը արդյունավետ է դառնում համատեղ աշխատանքի դեպքում.
- սովորողին պետք է օգնել, երբ նա դրա կարիքը զգում և դիմում է.
- սովորելն արդյունավետ է, երբ սովորողը ցանկանում է սովորել:
Ավագ դպրոցը աշխատանքային-ուսումնական կաբինետների կենտրոն է: Յուրաքանչյուր դասավանդողի համար կաբինետն աշխատասենյակ է: Կազմվում է դասացուցակ, որտեղ նշվում են դասավանդողի աշխատանքային ժամերը և կաբինետը (ըստ ունեցած աշխատանքային ժամերի): Նշված ժամերի ընթացքում դասավանդողն աշխատում է այդ կաբինետում:
Դասավանդողը.
- կատարում է իր մանագիտական, ստեղծական, հետազոտական աշխատանքը.
- սովորողների միջև կատարում է աշխատանքի բաժանում.
- անհրաժեշտության դեպքում (երբ սովորողը դիմում է) օգնում է սովորողին.
- կազմակերպում է քննարկումներ (նախօրոք տեղեկացնելով այդ մասին).
- վարում է իր ամենշաբաթյա սեմինարը (սեմինարի ընթացքում ներկայացվում են դասավանդողի, սովորողի կատարած աշխատանքները, վարպետության դասեր).
- գրանցում է կաբինետից օգտվող սովորողներին:
Սովորողը դպրոց գալիս է, ինչպես աշխատանքի՝ որոշած, թե ինչ է անելու, երբ է անելու, որտեղ է անելու: Նա.
- կաբինետ մտնում է աշխատելու համար.
- ունի անհատական աշխատանքային գործիք.
- պահպանում է ընթերցարանային աշխատանքի կանոնները.
- անհրաժեշտության դեպքում դիմում է ըկերոջ, դասավանդողի օգնությանը.
- կաբինետից դուրս գալիս զգուշացնում է դասավանդողին.
- գիտի, որ շաբաթվա ընթացքում պետք է լրացնի իր ուսումնական պլանով որոշված ժամաքանակը (կարևոր չէ, թե որ կաբինետում), տարվա ընթացքում պետք է իր ուսումնական պլանով որոշված դասընթացին նվազագույն ժամաքանակ հատկացնի (անհատական ուսումնական պլանում որոշված են դասընթացները և դրանց հատկացվող տարեկան նվազագույն ժամաքանկը, սովորողը հնարավորություն ունի ավելի շատ հատկացնելու):
Դժվարություններ.
- մասնագիտական, ստեղծական, հետազոտական աշխատանք կատարող դասավանդողների պակաս.
- ուսուցչի (սովորեցնողի) կերպարից ձերբազատվելու և աշխատանքային խումբ ղեկավարելու կարողությունը դրսևորելու դժվարություն.
- հանրակրթության պետական չափորփոշիչներով միջնակարգ դպրոցի շրջանավարտին ներկայացվող պահանջները կատարվող աշխատանքում ընդգրկելու դժվարություն.
- կարող են լինել կաբինետներ, որտեղ սովորողներ չեն գնա (սովորողի ազատ ընտրության իրավունք). դասավանդողների բնական ընտրություն կկատարվի.
- կարող է սովորող լինել, որ ոչ մի տեղ չգնա. սովորողների բնական ընտրություն (այդպիսի չսովորող «սովորողից» պետք է արագ ազատվել. հիմա էլ դասասենյակում քիչ չեն սովորողներ, ովքեր ֆիզիկապես են ներկա՝ նրանք կա՛մ ուրիշ գործով են զբաղված, կա՛մ խանգարում են ըկերներին և դասավանդողին):
Առավելություններ.
- վերանում են դաս, դասամիջոց, ուշանալ, բացակայել հասկացությունները (վերանում է պարտադրանքը, որ սովորողների խումբ, որոշված ժամի, միասին պետք է զբաղվի որոշված դասընթացով և միասին էլ հանգստանա).
- սովորողը վարժվում է սեփական ժամանակը արդյունավետ ծախսելուն (կարող է երկար ժամանակ միայն իրեն հետաքրքրող գործով զբաղվել՝ կախված իր ծրագրերից. օրինակ՝ 12-րդ դասարանցին, ով որոշել է Ամերիկյան համալսարան ընդունվել և դեկտեմբերին կամ հունվարին պետք է քննություններ հանձնի անգլերենից և մաթեմատիկայից, կարող է առաջին չորս ամիսը տրամադրել միայն այդ առարկաներին, երկրորդ կիսամյակում մնացածը լրացնելու վճռականությամբ).
- գրանցվում են սովորողի արածները՝ եկավ, մասնակցեց, կատարեց (մենք հիմա չարածներն ենք գրանցում՝ ուշացավ, բացակայեց, չարեց, խանգարեց).
- յուրաքանչյուր սովորող հնարավորություն է ստանում սեփական թափով աշխատելու.
- հարմար է խմբերով աշխատելը.
- դասավանդողը հնարավորություն է ստանում իր աշխատանքային պայմանագրով որոշված աշխատաժամանակն արդյունավետ օգտագործելու.
- դասավանդողը հնարավորություն է ստանում մասնագիտական-հետազոտական աշխատանք կատարելու, այդ աշխատանքում սովորողներին ընդգրկելու, աշխատանքի արդյունքը հրապարակայնեցնելու:
Հ.Գ. 1։ Դժվարությունների և առավելությունների ցանկը լրիվ չեմ թվարկել, որպեսզի ընթերցողը ստեղծագործելու հնարավորություն ունենա:
Հ.Գ. 2։ 2015թ. վարժարանի ձմեռային ճամբարի (հունվարի 23-26) ընթացքում փորձեցինք այս ձևը կիրառել: Ճամբարի աշխատանքի վերլուծություն դեռ չի կատարվել, բայց ինձ համար ակնհայտ էր, որ դասավանդողներին լավ չէի ներկայացրել, նրանք նախապատրաստված չէին աշխատանքը նման ձևով կազմակերպելուն (տեսնում եմ միջանցքում, ասում է. «Դասամիջոց է»): Սովորողների զգալի մասը չունի ծրագրված անելիք (գործող ձևում մտածում են. «Դաս է էլի, թող ուսուցիչը մտածի և չարչարվի, թե ինչ եմ անելու», իսկ ներկայացվող ձևում նա պետք է նախoրոք որոշի իր անելիքը, ծրագրի, հետո գա «աշխատանքի»): Կային նաև դրական ազդակներ. 11-րդ դասարանցի Նարեկ Սահակյանը մի խումբ սովորողների անունից ափսոսանք հայտնեց, որ ստուգատեսային ճամբարը այդ ձևով չենք կազմակերպում: Յուրա Գանջալյանը 10-րդ դասարանցի Խաչատրյան Գոռի մասին գրում է. «Ձմեռային ուսումնական ճամբարի ընթացքում միակ սովորողն էր, որ այդ օրերը նպատակային օգտագործեց իր համար: Նա գալիս էր իմ կաբինետը, և 3-4 ժամ անգլերեն էինք խոսում: Մտածում էր, որ մյուս շաբաթ էլ մաթեմատիկայով է զբաղվելու»: